Últimes noticies
24/05/2022
La Federació Catalana de Vehicles Històrics preocupada pel desplegament de les ZBE
La Federació Catalana de Vehicle Històrics s’ha reunit amb el departament d'acció climàtica de la Generalitat per expressar la seva preocupació pel desplegament de les ZBE en les ciutats de més de 50.000 habitants pel 2023 i de 20.000 habitants pel 2025.
En aquesta trobada el President de la Federació, Josep-Narcís Arderiu, i el seu equip han exposat totes les inquietuds envers l’aplicació de la normativa de les ZBE a les grans ciutats de Catalunya. El sector automobilístic de vehicles clàssics i històrics és el més perjudicat per aquesta llei, quan les emissions d’aquests cotxes pràcticament tenen els nivells de contaminació de CO2, òxids de nitrogen (NO2) i partícules en suspensió (PM10) més baixos que els turismes particulars, ja que surten en comptades ocasions.
Malgrat que el dilluns 21 de març el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va establir anul·lar l'aplicació de l'ordenança sobre la restricció de la circulació de determinats vehicles a la ciutat de Barcelona en ZBE, les grans capitals catalanes estan començant a treballar els seus plans de zones de baixes emissions (ZBE), similars a la que ja funciona a Barcelona, estarem d'acord que el perímetre d'actuació no serà tan gran, però no volem trobar-nos en la mateixa situació que a Barcelona i esperem que es tinguin en compte a residents i al nostre sector, tan afectat el dels vehicles clàssics/històrics.
Aquest desplegament té com a objectiu implementar-se a les ciutats de més de 50.000 habitants abans del 2023, un total de 23 municipis. I en les ciutats de més de 20.000 habitants aquesta implementació està previst abans del 2025, en la qual estan involucrats un total de 44 municipis.
Josep-Narcís Arderiu. President de la Federació Catalana de Vehicles Històrics, afirma que "algunes institucions municipals no tenen en compte el magnífic patrimoni industrial automobilístic de Catalunya, els quals molts vehicles singulars estan marxant fora del pais". A més, afegeix que "des de la Federació Catalana de Vehicles Històrics portem molt de temps preocupats per l’actitud de deixadesa de l'administració municipal de Barcelona envers el sector automobílistic català".
D’altra banda, la Junta Directiva de la Federació Catalana de Vehicles Històrics ha pres la decisió de reunir-se amb el departament d’acció climàtica de la Generalitat i els diversos municipis afectats per aquest desplegament de les ZBE. Tots els municipis que han interpel·lat amb la Federació estan oberts a donar suport el nostre sector, que lluita per preservar els drets dels vehicles històrics i clàssics del país.
Cal recordar que la incansable lluita de la Federació Catalana de Vehicle Històrics ha servit per aconseguir èxits com el reconeixement de la Generalitat, la bonificació del 100% els vehicles clàssics de més 30 anys i l'exempció dels vehicles històrics amb el DECRET LLEI 33/2020, de 30 de setembre, de mesures urgents en l'àmbit de l'impost sobre les emissions de diòxid de carboni dels vehicles de tracció mecànica i de l'impost sobre les estades en establiments turístics, i en l'àmbit pressupostari i administratiu.
La Federació Catalana de Vehicle Històrics queda a l’espera de l’aplicació de la decisió del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya envers les ZBE de Barcelona i la resta de municipis que la tenen el dia d’avui desplegada esperant que aquests municipis es repensin aquestes ZBE, esperem que aquest nou pla de desplegament de les ZBE en les ciutats de més de 50.000 habitants i 20.000 habitants incorporen la sensibilitat dels vehicles clàssics i històrics com ja està recollit a diversos països i ciutats europees del nostre entorn.
En aquesta trobada el President de la Federació, Josep-Narcís Arderiu, i el seu equip han exposat totes les inquietuds envers l’aplicació de la normativa de les ZBE a les grans ciutats de Catalunya. El sector automobilístic de vehicles clàssics i històrics és el més perjudicat per aquesta llei, quan les emissions d’aquests cotxes pràcticament tenen els nivells de contaminació de CO2, òxids de nitrogen (NO2) i partícules en suspensió (PM10) més baixos que els turismes particulars, ja que surten en comptades ocasions.
Malgrat que el dilluns 21 de març el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va establir anul·lar l'aplicació de l'ordenança sobre la restricció de la circulació de determinats vehicles a la ciutat de Barcelona en ZBE, les grans capitals catalanes estan començant a treballar els seus plans de zones de baixes emissions (ZBE), similars a la que ja funciona a Barcelona, estarem d'acord que el perímetre d'actuació no serà tan gran, però no volem trobar-nos en la mateixa situació que a Barcelona i esperem que es tinguin en compte a residents i al nostre sector, tan afectat el dels vehicles clàssics/històrics.
Aquest desplegament té com a objectiu implementar-se a les ciutats de més de 50.000 habitants abans del 2023, un total de 23 municipis. I en les ciutats de més de 20.000 habitants aquesta implementació està previst abans del 2025, en la qual estan involucrats un total de 44 municipis.
Josep-Narcís Arderiu. President de la Federació Catalana de Vehicles Històrics, afirma que "algunes institucions municipals no tenen en compte el magnífic patrimoni industrial automobilístic de Catalunya, els quals molts vehicles singulars estan marxant fora del pais". A més, afegeix que "des de la Federació Catalana de Vehicles Històrics portem molt de temps preocupats per l’actitud de deixadesa de l'administració municipal de Barcelona envers el sector automobílistic català".
D’altra banda, la Junta Directiva de la Federació Catalana de Vehicles Històrics ha pres la decisió de reunir-se amb el departament d’acció climàtica de la Generalitat i els diversos municipis afectats per aquest desplegament de les ZBE. Tots els municipis que han interpel·lat amb la Federació estan oberts a donar suport el nostre sector, que lluita per preservar els drets dels vehicles històrics i clàssics del país.
Cal recordar que la incansable lluita de la Federació Catalana de Vehicle Històrics ha servit per aconseguir èxits com el reconeixement de la Generalitat, la bonificació del 100% els vehicles clàssics de més 30 anys i l'exempció dels vehicles històrics amb el DECRET LLEI 33/2020, de 30 de setembre, de mesures urgents en l'àmbit de l'impost sobre les emissions de diòxid de carboni dels vehicles de tracció mecànica i de l'impost sobre les estades en establiments turístics, i en l'àmbit pressupostari i administratiu.
La Federació Catalana de Vehicle Històrics queda a l’espera de l’aplicació de la decisió del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya envers les ZBE de Barcelona i la resta de municipis que la tenen el dia d’avui desplegada esperant que aquests municipis es repensin aquestes ZBE, esperem que aquest nou pla de desplegament de les ZBE en les ciutats de més de 50.000 habitants i 20.000 habitants incorporen la sensibilitat dels vehicles clàssics i històrics com ja està recollit a diversos països i ciutats europees del nostre entorn.