Federació Catalana de Vehicles Històrics Automoció Viladecavalls Barcelona

Continuant amb els principals temes que ens preocupen i ens indignen referents a la contaminació dels nostres vehicles, i tal com molts de vosaltres coneixeu, avui hem tingut una altre reunió amb els interlocutors de l’Ajuntament de Barcelona per tractar els temes de la ZBE  i de la bonificació de l’Impost de Circulació.

Com sempre  la reunió ha transcorregut en un ambient de cordialitat i d’entesa dels plantejaments,  encara que, malauradament hi han discrepàncies que estem intentant solucionar i/o arribar a acords que no afectin molt negativament a la nostra afició, que no és més que cuidar, preservar i conduir  els nostres vehicles clàssics.

Els punts que hem tractat a la reunió son els que enumerem a continuació:

Bonificació del Impost de Circulació:

L’actual ordenança per l’any 2020 al seu article 7é literalment diu: “ Els vehicles que siguin considerats com històrics de conformitat amb el R.D. 1247/1995 de 14 de juliol podran gaudir d’una bonificació del 100% de la quota del impost”.

Això voldria dir, en principi, que només tindrien bonificació els vehicles amb matrícula històrica segons la interpretació del Ajuntament del R.D. 1247/1995.

La  proposta que els hi hem suggerit, i que hi ha hagut el compromís d’una resposta  d’acceptació o negació de la mateixa en un període no més enllà de 15 dies, és que NO només tinguin la bonificació les matricules històriques sinó també els vehicles clàssics segons aquesta definició:

  • Vehicles amb un mínim de 30 anys de la data de fabricació,
  • Vehicles de col·lecció, es a dir, en perfecte estat de conservació.
  • Vehicles que el seu propietari estigui afiliat a un club de vehicles clàssics legalment reconegut, i que sigui el club que certifiqui davant de l’Ajuntament que el vehicle compleix els apartats anteriors.

Zones de Baixes Emissions (ZBE):

L’Ajuntament i la AMB  continuen sense cedir en el tema de l’excepció total en els vehicles clàssics i històrics. Confirmen la lliure disposició de 10 dies/any  per matrícula i vehicle ( no per titular, com sembla que apareix en la web del registre).

Quan hi hagi un esdeveniment d’importància hi haurà excepció pels vehicles que hi participin, previ un registre de matrícules dels participants. A modus d’exemple, si hi ha un Rallye de clàssics amb sortida el divendres, el dijous es podrà demanar aquesta excepció  per circular dijous i divendres per part del Club organitzador i/o  la FCVH amb un llistat de matrícules participants  al registre del Ajuntament. Aquest tema ha quedat en estudi en quant a l’operativitat del mateix per tal d’optimitzar aquesta.

Pel que fa a la problemàtica de les proves dinàmiques de reparació dels tallers,  s’està arribant amb el gremi de tallers a una solució que procuri la excepció per aquestes proves. Es a dir, com exemple, el propietari del vehicle al que no surt favorable en una  ITV  i ha d’ anar al taller per reparació, la tornada a la ITV  i les proves de circulació  es podran  considerar prova dinàmica i NO afectaran en els dies de lliure disposició. Aquest punt, que creiem molt important, ha de ser confirmat entre l’Ajuntament i el Gremi de Tallers.

L’ excepció de lliure circulació desitjada per tots ha de venir de la mà de la creació d’una etiqueta històrica per part de la DGT que reculli el que en veritat és un vehicle clàssic e històric de més de 30 anys sense la necessitat de matrícula històrica. Ens demanen acompanyament e impuls en aquest objectiu  per tal de que la DGT  es defineixi.  

El període de proves de la ZBE  fins el mes d’abril donarà una visió clara de la circulació dels nostres vehicles en períodes de restriccions i el resultat pot ser una prova més que certifiqui la possibilitat d’apropar-nos a més excepcions, segons han indicat.

L’AMB  són conscients i coneixen d’a prop  els intents de manifestacions i concentracions que s’esperen en protesta d’aquestes restriccions però les accepten. Evidentment no les comparteixen, però és un dret del ciutadà, sempre i quan siguin respectuoses per tothom. En aquest sentit, i d’acord amb les nostres converses, la Junta de la FCVH considera que el recolzament oficial de les concentracions per part nostre podria dificultar el respecte i consideració que  l’Administració ens demostra; això no vol dir que a nivell particular es consideri  positiu que les concentracions respectuoses tinguin un gran èxit.

 

Llei del Canvi Climàtic de la Generalitat de Catalunya:

A banda de la reunió amb l’Ajuntament de Barcelona, pel que fa a la Llei del Canvi Climàtic seguim indignats i amb profunda angoixa doncs, de moment, no hem tingut possibilitat ni resposta per parlar sobre la excepció, no tan sols dels vehicles amb matrícula històrica sinó els assimilables amb ells, segons hem explicat en el punt sobre la bonificació del impost .

Donat que encara no s’ha publicat el reglament i el retard en la interlocució amb la Generalitat , considerem que no podem donar per suposat  que no  s’introduiran modificacions, i per tant, les concentracions i les protestes han de ser reivindicatives  amb la línia de ajudar i prevenir la definició de vehicle clàssic. Entenem que no és l’hora de manifestacions purament en contra ja que la porta no ha estat encara ni oberta ni tancada.

 

El més aviat possible convocarem una Assemblea per parlar d’aquests temes i iniciar altres accions més contundents, si s’escau

Seguirem treballant i seguirem informant dels resultats,  que com sabeu, no  són immediats.

Molt cordialment,

JUNTA DIRECTIVA DE LA FCVH