23/11/2021

La Federació Catalana de Vehicles Històrics reclama a l’ajuntament de Barcelona respecte pels vehicles clàssics i històrics

La Federació Catalana de Vehicles Històrics reclama a l’ajuntament de la ciutat de Barcelona, concretament, a l’Alcaldessa Ada Colau, respecte per la lliure circulació en les zones de baixa emissions i un millor tractament dels impostos pels vehicles clàssics i històrics de Catalunya.

Del 31 d’octubre al 12 de novembre, va tenir lloc la 26ª edició de la Conferència de les Nacions Unides sobre el canvi climàtic. Barcelona va ser la única ciutat convidada en aquesta cimera celebrada a Glasgow, Escòcia. L’Alcaldessa, Ada Colau, juntament amb l'alcalde de Londres han estat els responsable assignats en tirar endavant el lideratge de la xarxa mundial de ciutats europees contra el canvi climàtic.

Grans ciutats com Londres, París, Amsterdam, entre moltes altres, s’han unit en la lluita per el canvi climàtic però amb un important matís: El respecte pels vehicles clàssics i històrics amb la lliure circulació en les seves zones de baixa emissions i amb un bon tractament dels seus impostos de circulació. Tot el contrari que la ciutat de Barcelona.

Josep-Narcís Arderiu, President de la Federació Catalana de Vehicles Històrics, es pregunta sorprès davant aquesta situació “Per què Barcelona pretén liderar un canvi climàtic sense aquests respecte i conservació del patrimoni automobilístic amb tanta història a la ciutat? Què li hem fet a l’alcaldessa Ada Colau i el seu equip de Govern per a que no ens deixin circular i ens maltractin sistemàticament?”.

Els vehicles històrics no són d’ús diari i, per tant, al llarg de l’any, la seva contribució a la contaminació és mínima o inexistent. Segons els últims estudis el percentatge de vehicles clàssics que circulen per Europa es del 0,003% del total de vehicles.

Cal recordar que la Federació Catalana de Vehicles Històrics ha assolit, després de moltes reunions i argumentacions amb l’Agència Tributària de Catalunya (ATC), que l'Administració Catalana hagi acceptat que els Vehicles Clàssics de Col·lecció i els de baixa temporal voluntària (en bon estat) siguin bonificables si compleixen les condicions de vehicle clàssic. Tots els clubs federats poden sol·licitar un procediment per aconseguir el certificat per aquells vehicles de baixa temporal en bon estat.

De veritat els vehicles clàssics contribueixen tant a la contaminació per rebre aquest tracte discriminatori respecte altres ciutats europees? Caldria recordar a l'Alcaldessa de Barcelona la importància històrica que representa el sector del motor clàssic en aquesta ciutat i en tot el territori de Catalunya”, conclou el President de la Federació Catalana de Vehicles Històrics.