Atenció. La nostra web fa servir cookies i tecnologies similars per millorar la vostra experiència en la navegació.
Si no canvieu la configuració del navegador, entenem que acepteu el seu us. Llegir-ne més
Ho Accepto
POLÍTICA U.E. DE COOKIES
Una cookie es una petita informació enviada per un lloc web i magatzemada al navegador de l'usuari, de manera que el lloc web pot consultar l'activitat prèvia de l'usuari.
En aquest lloc web es fan servir las següents cookies que es detallen a continuació:
cookies estrictamente necesarias para la prestación de determinados servicios solicitados expresamente por el usuario: si se desactivan estas cookies, no podrá recibir correctamente nuestros contenidos y servicios; y
cookies analíticas, las cuales ayudan a proporionar datos estadísticos de uso de la web para mejorar en el contenido y servicio que ofrecemos.
DESACTIVACIÓN DE COOKIES:
El usuario podrá -en cualquier momento- elegir qué cookies quiere que funcionen en este sitio web mediante la configuración del navegador:
Per la present els informem que la propera Assemblea General tindrà lloc el proper 15 de FEBRER a les 18:00 h a la seu de la FCVH, a l’empresa Gas NDS Garage, Carrer Bobila, 11 al Pol. Ind. La Bóbila de Viladecaballs.
L’ordre del dia de l’assemblea serà el següent:
- Aprovació de l’acta de l’Assemblea anterior del 23 febrer 2019
- Memòria d’actuacions amb les administracions referent a:
Zones de Baixes Emissions (ZBE) de l’AMB
Nou Impost sobre el CO2 de la Generalitat de Catalunya
No exempció de l’impost IVTM a l’Ajuntament de Barcelona i altres
- Estatuts i Junta Directiva
- Estat de comptes i pressupost pel 2020
- Accions a desenvolupar durant el 2020
- Precs i preguntes
Esperem que sigui del vostre interès. Us animem a ser-hi presents per tal de comptar amb la major assistència possible degut a la importància dels temes a tractar.
Agraint-vos la confiança rebeu una cordial salutació,
Josep-Narcís Arderiu | President FEDERACIÓ CATALANA VEHÍCLES HISTÓRICS
IMPORTANT: Cal confirmar assistència abans del 10 de febrer a través del correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Continuant amb els principals temes que ens preocupen i ens indignen referents a la contaminació dels nostres vehicles, i tal com molts de vosaltres coneixeu, avui hem tingut una altre reunió amb els interlocutors de l’Ajuntament de Barcelona per tractar els temes de la ZBE i de la bonificació de l’Impost de Circulació.
Com sempre la reunió ha transcorregut en un ambient de cordialitat i d’entesa dels plantejaments, encara que, malauradament hi han discrepàncies que estem intentant solucionar i/o arribar a acords que no afectin molt negativament a la nostra afició, que no és més que cuidar, preservar i conduir els nostres vehicles clàssics.
Els punts que hem tractat a la reunió son els que enumerem a continuació:
Bonificació del Impost de Circulació:
L’actual ordenança per l’any 2020 al seu article 7é literalment diu: “ Els vehicles que siguin considerats com històrics de conformitat amb el R.D. 1247/1995 de 14 de juliol podran gaudir d’una bonificació del 100% de la quota del impost”.
Això voldria dir, en principi, que només tindrien bonificació els vehicles amb matrícula històrica segons la interpretació del Ajuntament del R.D. 1247/1995.
La proposta que els hi hem suggerit, i que hi ha hagut el compromís d’una resposta d’acceptació o negació de la mateixa en un període no més enllà de 15 dies, és que NO només tinguin la bonificació les matricules històriques sinó també els vehicles clàssics segons aquesta definició:
Vehicles amb un mínim de 30 anys de la data de fabricació,
Vehicles de col·lecció, es a dir, en perfecte estat de conservació.
Vehicles que el seu propietari estigui afiliat a un club de vehicles clàssics legalment reconegut, i que sigui el club que certifiqui davant de l’Ajuntament que el vehicle compleix els apartats anteriors.
Zones de Baixes Emissions (ZBE):
L’Ajuntament i la AMB continuen sense cedir en el tema de l’excepció total en els vehicles clàssics i històrics. Confirmen la lliure disposició de 10 dies/any per matrícula i vehicle ( no per titular, com sembla que apareix en la web del registre).
Quan hi hagi un esdeveniment d’importància hi haurà excepció pels vehicles que hi participin, previ un registre de matrícules dels participants. A modus d’exemple, si hi ha un Rallye de clàssics amb sortida el divendres, el dijous es podrà demanar aquesta excepció per circular dijous i divendres per part del Club organitzador i/o la FCVH amb un llistat de matrícules participants al registre del Ajuntament. Aquest tema ha quedat en estudi en quant a l’operativitat del mateix per tal d’optimitzar aquesta.
Pel que fa a la problemàtica de les proves dinàmiques de reparació dels tallers, s’està arribant amb el gremi de tallers a una solució que procuri la excepció per aquestes proves. Es a dir, com exemple, el propietari del vehicle al que no surt favorable en una ITV i ha d’ anar al taller per reparació, la tornada a la ITV i les proves de circulació es podran considerar prova dinàmica i NO afectaran en els dies de lliure disposició. Aquest punt, que creiem molt important, ha de ser confirmat entre l’Ajuntament i el Gremi de Tallers.
L’ excepció de lliure circulació desitjada per tots ha de venir de la mà de la creació d’una etiqueta històrica per part de la DGT que reculli el que en veritat és un vehicle clàssic e històric de més de 30 anys sense la necessitat de matrícula històrica. Ens demanen acompanyament e impuls en aquest objectiu per tal de que la DGT es defineixi.
El període de proves de la ZBE fins el mes d’abril donarà una visió clara de la circulació dels nostres vehicles en períodes de restriccions i el resultat pot ser una prova més que certifiqui la possibilitat d’apropar-nos a més excepcions, segons han indicat.
L’AMB són conscients i coneixen d’a prop els intents de manifestacions i concentracions que s’esperen en protesta d’aquestes restriccions però les accepten. Evidentment no les comparteixen, però és un dret del ciutadà, sempre i quan siguin respectuoses per tothom. En aquest sentit, i d’acord amb les nostres converses, la Junta de la FCVH considera que el recolzament oficial de les concentracions per part nostre podria dificultar el respecte i consideració que l’Administració ens demostra; això no vol dir que a nivell particular es consideri positiu que les concentracions respectuoses tinguin un gran èxit.
Llei del Canvi Climàtic de la Generalitat de Catalunya:
A banda de la reunió amb l’Ajuntament de Barcelona, pel que fa a la Llei del Canvi Climàtic seguim indignats i amb profunda angoixa doncs, de moment, no hem tingut possibilitat ni resposta per parlar sobre la excepció, no tan sols dels vehicles amb matrícula històrica sinó els assimilables amb ells, segons hem explicat en el punt sobre la bonificació del impost .
Donat que encara no s’ha publicat el reglament i el retard en la interlocució amb la Generalitat , considerem que no podem donar per suposat que no s’introduiran modificacions, i per tant, les concentracions i les protestes han de ser reivindicatives amb la línia de ajudar i prevenir la definició de vehicle clàssic. Entenem que no és l’hora de manifestacions purament en contra ja que la porta no ha estat encara ni oberta ni tancada.
El més aviat possible convocarem una Assemblea per parlar d’aquests temes i iniciar altres accions més contundents, si s’escau
Seguirem treballant i seguirem informant dels resultats, que com sabeu, no són immediats.
Com ja saps, la Generalitat de Catalunya dins del redactat de la nova Llei de Canvi Climàtic, ha introduït un impost per gravar les emissions de Diòxid de Carboni (CO2) per tot tipus de vehicles, a excepció d’ aquells vehicles que porten la matrícula històrica, impost al que no se li aplicarà.
Evidentment des de la nostra Federació estem com Tots vosaltres; indignats, amb un profunda angoixa pel futur de la nostra afició i cultura automobilística, bocabadats i capcots per l’aplicació d’aquest impost totalment injust, i aplicable ja des de l’any 2019.
És injust per la seva essència i aplicació i, pel que és més important, per la fórmula de càlcul de l’impost que prima negativament l’edat del vehicle. A modus d’exemple, un Citroën 5CV de 1928, per la seva edat, resulta que pagarà molt més que un Range Rover de l’any 2015; traduint a l’esperit de la llei, el Citroën contamina molt més que el Range Rover, resultat que evidentment és un despropòsit.
No podem està més sorpresos del poc interès i del desconeixement del nostre món per part dels redactors de la Llei i per la pròpia Generalitat, però amb ira, aldarulls, sortides de to, i falta de respecte només aconseguirem que ni els hi resulti d’interès intentar conèixer el nostre món i rectificar.
Com recordareu, la FCVH es va reiniciar per tal de fer front a aquests reptes que, ara fa tres anys, ja es veien en l’horitzó. No hem estat parats, i menys ara amb les ZBE i aquest nou impost.
La Junta ha treballat i està treballant per intentar arribar a diversos consensos, que dintre del respecte al canvi climàtic, s’entenguin les necessitats dels nostres clàssics i la seva ínfima contribució a les emissions de CO2. Val a dir que, si bé en els primers contactes amb l’Àrea Metropolitana per les ZBE semblava que entenien els nostres arguments, però el resultat no ha sigut satisfactori, a excepció de la introducció dels 10 dies de lliure disposició gràcies a les propostes de la FCVH.
Ara estem en el repte, molt més important per nosaltres doncs ens afecta a tots, de revertir i/o modificar la llei del Canvi Climàtic.
Des de la FCVH s’han fet moltes actuacions amb l’Administració que encara no han donat resultat; s’ha parlat amb la DGT, La Generalitat i Jo particularment amb el mateix Conseller de Territori i Sostenibilitat, que es va quedar parat de les nostres reivindicacions ja que Ell estava convençut que amb la matrícula històrica contemplava la excepció de tots els clàssics. Evidentment, i tal com ja em va adreçar en el seu equip, el Conseller considera que es un tema fàcilment modificable. Crec que hem d’esperar les seves respostes.
Esperem que no, però si les actuacions i converses amb l’Administració de la Generalitat arriben a resultats semblants als de la ZBE haurem d’iniciar actuacions més contundents, com denunciar legalment la llei, aprofundir en les concentracions de protesta, etc. Però haurem d’anar tots a una; la FCVH, la FEVA i tots els clubs que vulguin formar un equip per fer front a les injustícies. Anar per lliure, com ha fet algun club nostre associat, no porta enlloc. No ens mou l’afany de protagonisme, només l’interès de ser més i més forts davant les Administracions.
Agrairíem que no aneu per lliure ni publiqueu escrits que l’únic que demostra es la falta d’unió. Així, tots sabeu, que no s’aconseguirà res.
També demano una mica de calma. Sabeu que aquests dies l’Administració està parada i no faran res. Tinguem paciència i, sobretot, respecte pel que representem i per la feina que s’està fent.
Seguirem treballant i seguirem informant dels resultats que, com sabeu, no són immediats.
Davant l'allau de desinformació abocada últimament de forma interessada en certs sectors de la xarxa sobre el col·lectiu que representa aquesta Federació, i amb l'objectiu d'oferir claredat i transparència sobre els nostres vehicles representats a través dels clubs i associacions federades, es descriuen a continuació les característiques i condicions que identifiquen i han de complir els vehicles propietat dels associats a les nostres entitats representades.
CONSIDERACIONS PRÈVIAS:
1.- Es considera data d'antiguitat, la data de fabricació del vehicle indicat a la fitxa tècnica
2.- Es tenen en consideració dos grans grups de vehicles; A i B.
GRUP A – Vehicles de més de 30 anys d’antiguitat
Considerats patrimoni històric
- Vehicle matriculable de carretera, tingui o no placa històrica
- Vehicle d'ús NO DIARI
- Vehicle de propulsió mecànica
- Vehicle en estat de conservació històricament correcte
GRUP B – Vehicles d’entre 20 i 30 anys d’antiguitat (youngtimers)
Considerats col·leccionables per la seva exclusivitat, disseny, tradició i/o dret propio i que per tant mereixen conservar-se perquè formaran part del patrimoni històric més endavant
- Vehicle matriculable viari
- Vehicle d’ús NO DIARI
- Vehicle de propulsió mecànica
- Vehicle en perfecte estat de conservació
- Vehicle que, per la seva exclusivitat, disseny, tradició i/o dret propi es pot considerar col·leccionable.
Les característiques i classificació d’aquests vehicles es defineixen segons la normativa i recomanacions de la FIVA i de la FEVA.